Червоний плоский лишай | BOGOMOLETS CLINIC

Червоний плоский лишай (lichen planus) представляє собою хронічне запальне захворювання шкіри та слизових оболонок, існує кілька клінічних варіантів цієї хвороби.

Червоний плоский лишайЧасто червоний плоский лишай на статевих органах розпізнається пізно, коли пацієнти звертаються до уролога чи гінеколога. Недостатня увага лікарів до особливостей шкірних захворювань в області статевих органів може затягнути звернення до дерматовенеролога.

Рекомендується консультація лікаря-дерматовенеролога у випадках виникнення висипів на статевих органах.

Що викликає червоний плоский лишай?

Червоний плоский лишай спричиняється аутоімунними механізмами, коли Т-клітини спрямовуються проти власних клітин шкіри та слизових оболонок.

Чинники, що сприяють розвитку цього захворювання, можуть включати генетичну схильність, фізичні та емоційні стреси, травму шкіри, а також системні вірусні інфекції, такі як гепатит С.

Як діагностується плоский лишай?

Діагноз плоского лиша встановлюється переважно клінічно, хоча іноді рекомендується біопсія шкіри для підтвердження діагнозу та виключення раку.

Ураження статевих органів може призвести до ерозій, рубцювання та інших дискомфортних симптомів.

Яке лікування червоного плоского лишаю?

Лікування включає застосування місцевих кортикостероїдів, інгібіторів кальциневрину, топічних ретиноїдів та інших методів.

Плоский лишай може мати хронічний характер з ремісіями та загостреннями. Лікування обирається індивідуально з урахуванням підтвердженого діагнозу, клінічного перебігу та стадії захворювання.