Лікування вродженого пігментного невусу у Києві

Невуси або родимки - це шкірні утворення, якими природа відмітила будь-яку, навіть смагляву і чорну, шкіру. Більшість родимок є вродженими, ефектно підкреслюють зовнішність і не становлять небезпеки для здоров'я. Але за певних несприятливих умов вони здатні перероджуватися в меланому - найнебезпечнішу злоякісну пухлину шкіри.

Дерматологи та онкодерматологи Bogomolets Clinic професійно справляються і з будь-якою родимкою, і з передраковим утворенням, і з меланомою.

Пігментний невус - родимка, що потребує діагностики та профілактики

Пігментний невус, також пігментна родимка або просто родимка - це доброякісне пігментоване утворення шкіри вродженого або набутого походження. Оскільки невуси сформовані пігментними клітинами, вони завжди забарвлені в коричневий або чорний колір. Розміри досягають від 1,5 мм до 1 см, а вроджений гігантський пігментний невус здатний займати цілу ділянку тіла.

Пігментний невус (велика родимка) фото Bogomolets Clinic

Родимки найчастіше розташовані на обличчі, шиї, руках і ногах. Вони також локалізуються на волосистій частині голови, спині, грудях і навіть слизових оболонках. Вони бувають як плоскими, так і такими, що підносяться над поверхнею шкіри. Пігментовані ділянки шкіри можуть бути безволосими або вкритими волоссям.

Причини виникнення пігментного невуса

Родимка або невус закладається на клітинному рівні ще в період ембріонального розвитку людини. Процес міграції пігментних клітин - меланоцитів - змінюється, внаслідок чого вони накопичуються в шкірі та створюють своєрідні депо. Тому зазвичай родимки присутні на шкірі з народження або з'являються в ранньому дитинстві.

Набуті пігментні невуси різної величини та локалізації здатні виникати на тілі під впливом певних чинників. До них належать гормональні зміни (пубертатний період, вагітність, вікова інволюція організму в зрілі роки), ультрафіолетове випромінювання (сонячна і штучна засмага), ендокринні порушення, хронічні запальні процеси шкіри.

Поява нових родимок також може спостерігатися як результат ендогенного стресу організму після перенесення хірургічної операції, важкої хвороби.

Види пігментних невусів

Залежно від зовнішніх особливостей і ступеня ризику, родимки класифікуються на такі типи:

• епідермальний невус - це найбезпечніша родимка, розташована у верхніх шарах епідермісу на одному рівні зі шкірою. Виглядає як точка або плямочка коричневого, рідше чорного кольору.
  • інтрадермальний або дермальний невус - це родимка, що залягає в глибині дерми і тому підноситься над поверхнею шкіри. Має вигляд опуклої горошини з гладкою або бородавчастою поверхнею, яка вросла в товщу шкіри або сидить на ніжці, через що схильна легко травмуватися. Колір варіює від тілесного і світло-коричневого до чорного. Іноді вкрита волоссям.
  • змішаний або прикордонний невус - це плоскі родимки або пігментні плями, що виникають на межі епідермісу і дерми.

Діагностика пігментних невусів

Діагноз пігментний невус ставиться на підставі огляду і дерматоскопії. У нашій клініці проводять оптичну, епілюмінесцентну і цифрову дерматоскопію з фотофіксацією, що дає змогу детально розглянути структуру шкірного утворення і шари шкіри з 10-кратним збільшенням.

Володарям великої кількості родимок на тілі - від 50 до 100 і більше - ми пропонуємо послугу створення карти родимок. Це динамічне спостереження, за допомогою якого можна контролювати найменші зміни форми, рівномірності краю, розмірів, кольору родимки - і своєчасно проводити лікування.

Чим небезпечний пігментний невус

Більшість невусів безпечні для здоров'я. Але такі несприятливі чинники, як надлишок ультрафіолету і травма, підвищують ризик переродження. Більше за інші види родимок до озлоякіснення схильний інтрадермальний пігментний невус.

Тому найменша болючість, розтріскування і кровоточивість невуса, а також поява нових родимок - це причина насторожитися і пройти обстеження у дерматоонколога.

Лікування пігментного невуса в Bogomolets Clinic

Дерматологи і дерматоонкологи нашої клініки проводять ефективне видалення пігментного невуса без болю і слідів.

Молодим пацієнтам ми зазвичай рекомендуємо тільки спостереження. Оскільки темний пігмент - меланін - через деякий час може знову виявлятися в рубці. Пацієнтам зрілого віку рекомендується видалення пігментного невусу.

Пріоритетними методами лікування пігментних невусів на сьогоднішній день це:

• хірургічне висічення невусів;

• лазерне видалення невусів;

• видалення пігментного невусу із застосуванням кріодеструкції рідким азотом і електрокоагуляції.

Вибір на користь того чи іншого методу робить тільки лікар-дерматолог.

Процедура проходить під місцевою анестезією і не супроводжується больовими відчуттями. Після процедури зону втручання обробляють спиртовою настоянкою календули і заклеюють бактерицидним лейкопластиром. Видалення відбувається в максимально щадних для шкірного покриву умовах, тому за необхідності можна відразу робити епіляцію.

Після видалення родимка направляється на гістологічне дослідження. Найкращі патоморфологи України з точністю визначають природу шкірного утворення, а лікарі оцінюють ступінь ризику.

Профілактика пігментних невусів

Головні чинники зовнішнього середовища, здатні запускати процеси злоякісного переродження невуса на меланому, - це:

• сонячне випромінювання;

• травматизація  - натирання одягом або мочалкою, розчісування під час свербіння шкіри, ушкодження бритвою та іншими гострими предметами.

Тому найкращим засобом профілактики стане обмеження сонячних ванн і засмаги, виключення з гардероба тісного і синтетичного одягу. Родимку, яку постійно хочеться чухати, краще заклеїти бактерицидним лейкопластиром.

Ваша шкіра для нас - занадто прекрасна і цінна, щоб залишати її без високоточної діагностики та своєчасного лікування. Тому наші лікарі чекають на вас на консультацію і лікування в самому серці України - серці, що б'ється заради блага і здоров'я української нації.

Лікування вродженого пігментного невусу

Чому виникає пігментний невус?

Невуси утворюються з пігментних клітин між двома шарами шкіри: епідермісом і дермою. Меланоцити виробляють пігмент (меланін) під впливом ультрафіолетових променів. Цим пояснюється виникнення засмаги після тривалого перебування на сонці. Невуси з'являються при розмноженні меланоцитів у шарах шкіри.

Чи потрібно видаляти пігментний невус?

Видалення невусів – один із елементів профілактики меланоми, тобто злоякісного раку шкіри. Якщо є сумнів щодо зовнішнього вигляду або стану родимки, її варто видалити однозначно.

Консультація лікаря-дерматолога з дерматоскопією