Лікування червоного плоского лишаю у Києві

Червоний плоский лишай (lichen planus) - це  хронічне запальне захворювання шкіри та слизових оболонок. Існує кілька клінічних типів.

Лікування червоного плоского лишаюЧервоний плоский лишай на статевих органах нерідко пізно розпізнається, зі зверненням пацієнта-чоловіка до уролога, а жінок – до гінеколога. Погана проінформованість лікарів цих спеціальностей про особливості шкірних хвороб у сфері статевих органів, призводить до пізнього звернення пацієнта до дерматовенеролога.

Правилом слід вважати звернення до лікаря-дерматовенеролога у всіх випадках появи висипів на статевих органах.

Що викликає червоний плоский лишай?

Це аутоімунне  захворювання, опосередковане Т-клітинами, при якому запальні клітини атакують невідомий  білок у кератиноцитах  шкіри та слизової оболонки.

Фактори, що сприяють розвитку червоного плескатого лишаю, можуть включати:

• генетична  схильність.
  • фізичні та емоційні навантаження.
  • поранення шкіри; червоний плескатий лишай часто з’являється там, де шкіра була травмована.
  • локалізовані  шкірні захворювання, такі як оперізуючий лишай.
  • системна  вірусна  інфекція, така як гепатит  С (який може модифікувати власні антигени  на поверхні  базальних  кератиноцитів).
  • контактна  алергія, наприклад, на металеві пломби при плоскому лишаї ротової порожнини (рідко) або пірсинг статевих органів.

Як діагностується плоский лишай?

Плоский лишай у більшості випадків діагностується клінічно.  Біопсія шкіри  часто рекомендується для підтвердження діагнозу та виявлення раку, тому що  диференціальна діагностика червоного плоского лишаю дуже широка.

Плоский лишай вульви:

• плоский лишай може вражати  великі, малі статеві  губи та  вхід у піхву;
  • хворобливі та стійкі ерозії та виразки;
  • рубцювання, що призводить до спайок, резорбції малих статевих губ;
  • розвивається вагініт, що перешкоджає статевому акту та викликає липкі виділення з  піхви;
  • ерозована  піхва  може легко кровоточити при контакті;
  • найчастіше вражає жінок старше 50 років.

Плоский лишай статевого члена:

• класичні папули в кільці навколо голівки;
  • можуть виникати білі смуги та ерозивний плоский лишай, але зустрічаються рідше.

Яке лікування червоного плоского лишаю?

Загальні заходи:

• уникайте мила та гелів для душу які містять мило;
  • регулярно використовуйте емоленти(зволожувальні засоби) для шкіри;
  • седативні антигістамінні препарати можуть допомогти впоратися з неприємним нічним свербінням.

Специфічне лікування

Місцеве лікування симптоматичного захворювання шкіри або слизової оболонки:

• потужні місцеві кортикостероїди;
  • місцеві інгібітори кальциневрину, такролімусова  мазь і пімекролімусовий крем;
  • топічні  ретиноїди;
  • ін'єкції стероїдів всередину ураження;
  • фототерапія.

Який результат лікування червоного плоского лишаю?

Плоский лишай може мати хронічний ремітуючий і рецидивуючий перебіг. У більшості людей шкірний плоский лишай, як правило, зникає протягом кількох років, але після запальна пігментація може зникати роками.

Потрібно пам'ятати, що лікування підбирається під кожного пацієнта враховуючи підтверджений діагноз гістологічно (біопсія шкіри), клінічну картину, стадію захворювання, тяжкість перебігу!

Лікування червоного плоского лишаю