Мікрографічна хірургія за методом Моса (Mohs хірургія) у Києві

Мікрографічна хірургія за методом Моса (Mohs хірургія) – це класична хірургічна техніка, яка у поєднанні із інноваційними підходами у патогістологічних дослідженнях на сьогоднішній день є «золотим стандартом» лікування в сучасній онкодерматології.

Появою унікальної оперативної техніки світова онкохірургія завдячує американському лікарю та хірургу загального профілю Фредеріку Едварду Мосу. Суть методу Mohs хірургії полягає у поетапному видаленні шкірного новоутворення по зрізах тканини, які відразу піддаються інтраопераційному гістологічному дослідженню щодо виявлення ракових клітин. Операція триває доти, доки буде гістологічно підтверджено чистоту краю резекції.

Переваги хірургії за методом Моса

Mohs хірургія має незаперечні переваги, що дозволяють рекомендувати саме цей передовий спосіб лікування:

1. Найменший ризик рецидивів серед усіх існуючих видів лікування раку шкіри (всього 1% порівняно з 10-15% при традиційному хірургічному видаленні);

2. Можливість інтраопераційного проведення патогістологічної діагностики (безпосередньо під час операції);

3. Мінімальна травматизація оточуючих тканин порівняно з класичним хірургічним висіченням, кріодеструкцією, лазерною абляцією, а також максимальне збереження здорових тканин та естетичний результат завдяки реконструктивній пластичній хірургії.

Показання до проведення операції Mohs хірургії

Мікрографічна хірургія за методом Моса активно застосовується для лікування всіх видів немеланомного раку шкіри:

• базальноклітинна карцинома шкіри (БКШ) з локалізацією на обличчі (більше 10 мм) або тілі (більше 20 мм);
  • плоскоклітинна карцинома, вона ж сквамозно-клітинна карцинома шкіри (ПКШ) з локалізацією на обличчі (більше 10 мм) або тілі (більше 20 мм);
  • БКШ і ПКШ з критичною локалізацією поблизу природних отворів (рот, ніс, зовнішні статеві органи), що ускладнює функції цих органів;
  • БКШ та ПКШ зі швидким зростанням, значними розмірами та нечіткими краями;
  • інвазивні форми БКШ та ПКШ із проростанням у судини, лімфатичні вузли, нервові волокна;
  • рецидив БКШ та ПКШ після проведення іншого виду лікування (неповного хірургічного висічення, променевої терапії, лазерного видалення, радіохвильового видалення, кріодеструкції, електрокоагуляції);
  • БКШ та ПКШ у пацієнтів, які отримують імуносупресивну терапію (після трансплантації донорських органів, лікування аутоімунних захворювань) або мають імунодефіцит (на фоні ВІЛ-інфекції, туберкульозу, онкології);
  • вибухаюча дерматофібросаркома;
  • карцинома сальних залоз;
  • рідкісні або агресивні злоякісні пухлини шкіри (шкірна Т-клітинна та В-клітинна лімфома, карцинома Меркеля, ангіосаркома шкіри);
  • меланома in situ (неінвазивна форма меланоми).

Протипоказання до проведення операції за методом Моса

Як і будь-яке інше оперативне втручання, Mohs хірургія має загальні протипоказання. До них відносяться алергічні реакції, запальний або гнійний процес в активній фазі на місці передбачуваного втручання. Після усунення місцевих процесів операція може бути виконана найближчим часом.

Як проходить операція Mohs хірургії у Bogomolets Clinic

Мікрографічна операція за методом Моса триває від 2 до 4 годин і відбувається під місцевою анестезією в амбулаторних умовах. Пацієнт постійно перебуває у свідомості, але не відчуває ні болю, ні іншого фізичного дискомфорту. Операція складається з низки спільних етапів: хірургічного висічення та патогістологічного дослідження.

Етапи операції мос хірургії Bogomolets Clinic

Етап I - Хірургічне висічення новоутворення

Безпосередньо перед операцією хірург створює карту пухлини: маркує новоутворення різними кольорами відповідно до годинника (12, 3, 6, 9). Після демаркації хірурги січуть патологічну тканину тонким зрізом у формі блюдця.

Етап II – Гістологічне дослідження

Гістологічне дослідження при мос хірургії Bogomolets Clinic

Фрагмент тканини поміщається в кріостат і заморожується. У цьому кріогенному пристрої зі стабільно низькою температурою патоморфолог виконує патогістологічне дослідження: робить зрізи замороженої тканини та перевіряє чистоту краю. Якщо виявлено ракові клітини – ці ділянки визначаються на «карті пухлини» для точної орієнтації роботи хірурга.

Етап III – Досічення

Проведення операції по методу моса Bogomolets Clinic

Хірург виконує досічення, тобто повторює видалення тканин новоутворення з відступом 1 мм. Так відбувається доти, доки патогістологія не підтвердить чистоту краю резекції та повне видалення новоутворення.

Етап IV – Зашивання операційної рани та шкірна пластика

Відновлення хірургічної рани відбувається за допомогою первинного чи вторинного натягу шкірного клаптя. При необхідності на місці можливого рубця проводиться реконструктивна пластика дефекту.

Чому для проведенням операції за методом Моса звертаються саме до Bogomolets Clinic

Якщо у вас є підозріле новоутворення шкіри і ви вирішили звернутися за допомогою до Bogomolets Clinic – це правильне рішення. Адкже наша клініка та лікарі-онкодерматологи мають досвід та репутацію, які дозволяють нам завойовувати довіру пацієнтів та рятувати безцінні людські життя.

Назвемо основні переваги Mohs хірургії у наших клініках, що знаходяться у Києві та Львові:

1. Лікуємо раки шкіри більше 29 років та вміємо справлятися з найскладнішими випадками.

2. Лікарі Bogomolets Clinic не тільки постійно вдосконалюють свої знання - але й проводять семінари та лекції, у процесі яких діляться досвідом, обговорюють актуальні проблеми онкодерматології та онкохірургії.

3. У щоденній практиці онкохірурги та онкодерматологи Bogomolets Clinic використовують сучасні стандарти діагностики та протоколи лікування, не забуваючи про індивідуальний підхід до кожного конкретного пацієнта.

4. Під час операції хірурги-онкологи взаємодіють із провідними патологами, які працюють у лабораторії, розташованій безпосередньо у клініці. Це дозволяє отримати результати інтраопераційного дослідження у рекордні в Україні строки - всього 30 хвилин.

5. Спільними зусиллями фахівців кожна проведена операція за методом Моса перетворюється на високотехнологічний та результативний лікувальний процес.

Мікрографічна хірургія за методом Моса (Mohs хірургія)

Скільки часу триває операція по методу Моса?

Тривалість операції за методом Моса може коливатися від кількох десятків хвилин до кількох годин, в залежності від складності та обсягу втручання.

Мікрографічна хірургія за методом Mohs (включаючи зняття швів, перевʼязки та перебування в палаті)

Лікарі нашої клініки

дерматоонколог, дерматовенеролог, д.м.н., професор
дерматоонколог, дерматовенеролог, д.м.н., професор