Лікування диспластичного невусу у Києві

Існує два види меланомонебезпечних родимок, присутність яких на тілі підвищує ризик розвитку раку шкіри – це вроджена пігментна та диспластична невуси. Диспластичний невус зустрічається у 5% дітей підліткового віку та дорослих.

Досвідчені погляди та дерматоскопи лікарів Bogomolets Clinic вже націлені на диспластичний невус – адже за екстравагантним зовнішнім виглядом, що нагадує яєчню-глазунню, криється небезпека переродження у меланому.

Диспластичний невус – атипова родима пляма з високим ризиком переродження

Диспластичний невус, також атиповий невус, атипова родимка, диспластичний невус Кларка та диспластичний меланоцитарний невус – це прикордонне новоутворення переважно набутого походження. На відміну від звичайної родимки, має розміри понад 5 мм, асиметричні та розмиті краї, нерівномірне забарвлення та більше схожий на атипову родиму пляму.

Диспластичний невус фото Bogomolets Clinic

Візуально диспластичний невус нагадує яєчню-глазунью: він має вигляд плоскої плями з темним центром, що піднімається, і світлішими нерівномірними краями. Поверхня гладка або горбиста. Не має специфічної локалізації і здатний виникати на будь-якій ділянці тіла. Він може з'являтися як у місцях, схильних до впливу ультрафіолетового випромінювання (шия, плечі, спина), так і на закритих від сонця ділянках (груди, живіт, пах, сідниці). Примітно, що у людей з диспластичною невусами також є підвищена кількість звичайних родимок.

Причини появи атипових родимок невусів

Диспластичний невус, який здатний виникати протягом усього життя, – це наслідок нерівномірної міграції меланоцитів (пігментних клітин) під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів організму. До цих факторів відносяться наступні:

• сонячний та штучний ультрафіолет,

• гормональна перебудова у підлітковому віці

• гормональна перебудова в період вагітності,

• зниження імунної реактивності (у тому числі, на тлі імунодефіцитних станів),

• важкі соматичні захворювання.

Види диспластичних невусів

Залежно від зовнішніх особливостей, патогенезу та ступеня ризику, атипова родимка класифікується на два типи:

• Спорадичний (неспадковий) диспластичний невус – набута форма з одного або кількох елементів, яка виникає у підлітків, дорослих та літніх людей на тлі частої та надмірної інсоляції. Відрізняється розмірами від 5 мм до 10-20 см та коричневим кольором.

• Спадковий диспластичний невус або синдром диспластичних невусів - множинна форма, яка зазвичай має сімейний анамнез і є причиною високого ризику розвитку меланоми. Має палітру кольорів від рожевого до коричневого та чорного.

Чим небезпечний диспластичний невус

На відміну від типового невуса (звичайної родимки), атиповий або диспластичний невус – це прикордонне шкірне утворення, яке на вигляд і гістологічній структурі нагадує меланому і має тенденцію до злоякісного переродження.

Ризик розвитку меланоми тим вищий, що більше на тілі диспластичних невусов. Людина, яка має 5 і більше таких родимок, вже перебуває у групі ризику та має на 10% більше шансів отримати меланому (рак шкіри).

Діагностика атипового невуса

Диспластичний невус діагностується за допомогою візуального огляду та дерматоскопічного дослідження. У щоденній практиці наші дерматологи використовують усі види дерматоскопії: оптичну, епілюмінесцентну та цифрову. Вона дозволяє детально розглянути структуру шкірної освіти та виконати фотофіксацію на планшеті з метою подальшого динамічного спостереження.

Зважаючи на виражену візуальну подібність, диспластичний невус потребує диференціальної діагностики з меланомою (зокрема, неінвазивною меланомою in situ) та меланозом Дюбрейля. З метою уточнення діагнозу наші патоморфологи виконують гістологічне дослідження чи імуногістохімію. При дослідженні диспластичного невуса гістологія виявляє у складі переважно меланоцити, які відрізняються атипією і мають початкову тенденцію до злоякісності.

Лікування диспластичного невуса в Bogomolets Clinic

Власників незвичайної родимки хвилює питання, чи потрібно видаляти диспластичний невус чи лише регулярно спостерігати. Вирішення питання щодо того, чи видаляти диспластичний невус, вимагає індивідуального підходу та консультації лікаря. Наші лікарі рекомендують та проводять радикальне хірургічне висічення скальпелем у межах здорових тканин, після якого ціле новоутворення спрямовується на патогістологічне дослідження. Виявлення ознак диспластії та стану клітин дозволяє оцінити рівень ризику розвитку злоякісних патологій.

На розсуд лікаря можуть бути використані альтернативні методи видалення диспластичного невуса – радіохвильова хірургія та електрокоагуляція. Ці методи можуть бути обрані лікарем, враховуючи індивідуальні особливості пацієнта та характеристики новоутворення.

Профілактика диспластичного невуса

Найкращим способом профілактики стане обмеження перебування на сонці, отримання засмаги та сонячних опіків.При самостійному огляді шкіри пацієнта повинні насторожити такі симптоми як зміна кольору, величини та текстури родимки, поява сверблячки, сухості та лущення, затвердіння поверхні, кровоточивість.

Навіть якщо диспластичний невус протікає як доброякісний процес – у будь-якому разі це новоутворення потребує спостереження дерматоонколога кожні 3-6 місяців.

Де б ви не знаходилися – дерматологи та дерматоонкологи Bogomolets Clinic завжди поруч і чекають на дистанційну чи очну консультацію у київську клініку де проходить лікування та видалення диспластичного невусу. Турбота про здоров'я шкіри маленьких та дорослих українців – джерело нашого натхнення та головна місія, яка завжди здійсненна.

Лікування диспластичного невусу

Як відрізнити диспластичний невус від меланоми?

Візуально відрізнити прогресуючий диспластичний невус від меланоми дуже важко, оскільки злоякісні процеси відбуваються на клітинному рівні. Діагноз встановлюється лише при гістологічному дослідженні.

Консультація лікаря-онколога