Ангіокератома

АнгіокератомаАнгіокератома - це невелике судинне утворення на шкірі, яке легко піддається травмам через своє поверхневе розташування і може кровоточити. Ця пухлина є доброякісною і не перетворюється у рак, але може бути ознакою серйозного генетичного захворювання.

Це доброякісне утворення на шкірі, яке може бути як вродженим, так і набутим. Воно представляє собою невеликі папули діаметром від 1 до 5 мм, різного кольору - від яскраво-червоного до темно-синього. Ці утворення можуть з'являтися на тілі, кінцівках або статевих органах.

Ангіокератома - це специфічне утворення на шкірі, що поєднує ознаки судинної пухлини і утворення зроговіння. Вона виглядає як скупчення розширених капілярів або вен, покрите ороговілим шаром епідермісу.

Причини ангіокератоми

У випадку вроджених форм, причина може бути пов'язана з генетичним порушенням метаболізму або дефіцитом певних речовин.

Види ангіокератоми

Ангіокератоми можуть бути поодинокими або множинними шкірними висипаннями. Існує кілька форм захворювання:

• Солітарна папульозна ангіокератома: це часто поодинока форма, що з'являється у віці від 10 до 40 років на будь-якій ділянці шкіри, частіше на нижніх кінцівках.

• Обмежена ангіокератома: це вроджена одинична форма, яка може виникати на всій поверхні нижніх кінцівок.

•  Ангіокератома Фордайса: це часта форма, що з'являється у зрілому або літньому віці, особливо у чоловіків на яєчках і у жінок на шкірі вульви.

•  Ангіокератома Мібеллі: це рідкісна форма, яка з'являється у дітей віком 10-15 років, частіше у дівчаток, на долонях і стопах.

У рідких випадках ангіокератоми можуть виникати як реакція на певні ліки.

Небезпека ангіокератоми

Самі за себе ангіокератоми безпечні, але можуть бути ознакою серйозного захворювання, такого як хвороба Фабрі, що може призвести до серцевих проблем і хронічної ниркової недостатності.

Лікування ангіокератоми

Лікування зазвичай включає видалення утворення за допомогою лазерної коагуляції, радіохвильової коагуляції, електрокоагуляції або кріодеструкції.

Профілактика

Найкращим способом профілактики є регулярне відвідування лікаря для вчасної діагностики та лікування.