Лікування піогенної гранульоми у дітей у Києві

Тендітну дитячу шкіру люблять не лише батьки, які дарують їй пестощі та поцілунки. Її також полюбляють численні новоутворення – зокрема, судинні. Деякі з них притаманні лише дитячому віку і дуже рідко зустрічаються у дорослих. Одна з таких суто дитячих пухлин шкіри – піогенна гранульома або ботриомікома.

Що таке піогенна гранульома?

Піогенна гранульома – це доброякісне судинне новоутворення, яке виникає внаслідок травматичного ушкодження шкіри і появи ранки, що довго не загоюється.

Загоєнню ранки заважає зниження місцевого імунітету і потрапляння інфекції з поверхні шкіри – як правило, золотистого стафілококу. В шкірі навколо рани відбувається проліферація (розростання) дрібних судин, туди проникають запальні клітини імунітету, які відповідають за виникнення гострого або хронічного запалення – і в результаті цього процесу на шкірі утворюється пухлина.

Піогена гранульома у дитини фото Bogomolets Clinic

Як виглядає піогенна гранульома у дітей?

Піогенна гранульома виникає у немовлят першого року життя, маленьких дітей віком 6 років і підлітків. Окрім дітей, зрідка зустрічається серед молоді і вагітних.

З’являється ця судинна пухлина раптово і спочатку схожа на маленьку цятку, що нагадує укус комара або прищ. Проте згодом виростає – і перетворюється на безболісний судинний вузол яскраво-червоного кольору, який має чітку округлу форму та піднімається над рівнем шкіри. Нерідко оточений білим лускатим «комірцем» навколо основи, на якій сидить.

Зазвичай має вигляд горошини діаметром 0,5-1,5 см, але може досягати і більших розмірів. В більшості випадків формується як одиничне утворення – проте може мати і множинну форму.

Типова локалізація де може з’явитися піогенна гранульома у дитини – це місця з найніжнішою шкірою, зокрема:

• повіки;
  • щоки;
  • губи;
  • шия;
  • плечі;
  • а також пальці рук, які особливо часто отримують побутові мікротравми у вигляді подряпин і розчісувань.

Окрім шкірного покриву, ця судинна пухлина може виникати на слизових оболонках рота і носа дитини. Травматичним тригером у такому випадку стає необережне чищення зубів або колупання в носі.

Небезпека піогенної гранульоми для дітей

Незважаючи на доброякісну природу, піогенна гранульома шкіри відрізняється дуже швидким ростом – зазвичай це кілька тижнів. Внаслідок активної проліферації тканин пухлини епідерміс розтягується, не витримуючи навантаження – і стає тонким. А значить, більш вразливим до найменшої травматизації.

Цим і пояснюється характерна особливість гранульоми – блискуча і напружена поверхня. А оскільки це судинна пухлина, то при будь-якій травмі вона починає легко і рясно кровити. І зупинити капілярну кровотечу буває досить складно.

Найчастіше саме кровотеча з гранульоми стає причиною звернення наляканих батьків до лікаря. Ось чому наявність виразкування чи кірочок і бугристість поверхні новоутворення говорить про його тривале існування: це наслідки повторюваних травм і частих кровотеч. Окрім появи виразок і кірок, хронічний перебіг також змінює і колір пухлини – з яскраво-червоної вона перетворюється на синюшно-червону.

Тому піогенна гранульома у дітей підлягає обов’язковому видаленню. Це вбереже малюка від таких небажаних наслідків як:

• зниження гемоглобіну в результаті кровотеч;
  • потрапляння інфекції крізь пошкоджений епідерміс;
  • рубцювання шкіри внаслідок постійних травм.

Якщо гранульому видалити не в повному обсязі – то залишені ділянки можуть спричинити повторний реактивний процес з утворенням нової пухлини на тому самому місці. При неповному видаленні рецидиви виникають в 40% випадків. Ось чому так важливо не займатися самолікуванням, змащуючи новоутворення першим-ліпшим засобом, який порадила подруга або родичка – а звернутися до досвідченого дитячого дерматолога, який точно встановить діагноз і запропонує адекватне лікування.

Лікування піогенної гранульоми у дітей

Сімейні лікарі і педіатри нерідко плутають піогенному гранульому з інфантильною гемангіомою – і радять батькам спостерігати за новоутворенням, не вдаючись до жодних лікувальних заходів. Натомість тактика спостереження закінчується не поступовим розсмоктуванням, як того очікують – а, навпаки, активним ростом і збільшенням розмірів пухлини.

Та навіть велика гранульома не схильна до злоякісного переродження, оскільки це поверхневе шкірне новоутворення. Проте вона наражає дитину на небезпеку нових травм і кровотеч. Лікарі нашої київської клініки знають про всі ці ризики – і застосовують комбіновану малоінвазивну терапію, яка делікатно працює з дитячою шкірою навіть у разі видалення новоутворення:

• Лазерна коагуляція – обробка спеціальним судинним лазером, який шляхом селективного фототермолізу діє виключно на гемоглобін крові, внаслідок чого коагулює (склеює) капіляри і зупиняє кровопостачання новоутворення без пошкодження здорових тканин.
  • Кріодеструкція – заморожування аномальної тканини рідким азотом з її подальшим руйнуванням.

Комбінуючи лазерну терапію і кріодеструкцію, дитячі дерматологи BOGOMOLETS CLINIC у Києві досягають повного видалення піогенної гранульоми без формування рубців, косметичних дефектів і ризику рецидивів.

Якщо травма шкіри у вашого малюка не минула без наслідків і спричинила появу яскраво-червоної судинної пухлини – не чекайте, поки зникне. На варті дитячого здоров’я – команда висококваліфікованих дерматологів, які абсолютно точно ідентифікують піогенну гранульому по фото під час онлайн консультації або на очному прийомі з дерматоскопією в клініці і призначать оптимальну схему лікування.

Лікування піогенної гранульоми у дітей
Консультація дитячого дерматолога з дерматоскопією