Меланома і вагітність

Меланома і вагітність — Фото 1

Виявлення меланоми у вагітних жінок не рідкість, в т.ч. в практиці нашої клініки. Але як пов'язана вагітність з розвитком меланоми?

Вчені вважають, що немає ніяких доказів прямого зв'язку розвитку меланоми та вагітності, і це захворювання у вагітних частіше пов'язане з їх віком – близько третини всіх меланом у жінок діагностується в дітородному віці.

Не дивлячись на це, варто зауважити, що вагітність – це період зміни гормонального фону в організмі жінки. А люди, що знаходяться в періоді гормональних змін відносяться до однієї з груп ризику розвитку меланоми.

Що слід знати вагітній?

1. Під час вагітності жінці потрібно ретельніше себе оглядати на предмет змін на шкірі.
  2. Родимки іноді можуть збільшитися в розмірі, особливо якщо вони знаходяться на ділянках шкіри, що розтягуються під час вагітності, наприклад на животі або грудях.
  3. При появі будь-яких змін в існуючих родимках або появі нових новоутворень під час вагітності необхідно відразу звернутися до дерматолога.
  4. На ранній стадії, коли меланома маленька, достатньо її хірургічного видалення з використанням місцевого анестетика, що абсолютно безпечно під час вагітності і не завдає шкоди плоду. В такому випадку, після видалення зазвичай додаткове лікування не потрібне (біопсія лімфатичних вузлів, імунотерапія, хіміотерапія та ін.), і жінці достатньо знаходитися під наглядом дерматоонколога весь період вагітності, а також певний час після пологів. Вагітна продовжує насолоджуватися прекрасним періодом свого життя.

Тому, важливо не боятися і при виявленні будь-чого підозрілого на шкірі одразу звернутися до лікаря. Записатися на прийом.

Меланома і вагітність