Лікування грибка нігтів у Львові

Грибок нігтів, також мікоз нігтів, дерматомікоз, грибкова оніхія або оніхомікоз - це грибкове ураження нігтьових пластин на руках і ногах, з яким стикається 10% людей. Чоловіки, особливо зрілого та похилого віку, схильні до захворювання більше за жінок.

Грибок нігтів лікування фото Bogomolets Clinic

Грибок нігтів - це дерматомікоз, який важко піддається лікуванню. Він готовий існувати на ґрунті людського нігтя довгі роки і навіть десятиліття. На жаль, усі спроби самолікування розрекламованими місцевими засобами дають лише тимчасовий ефект - і оніхомікоз знову повертається у вигляді рецидивів.

Професійні дерматологи Bogomolets Clinic у Львові перетворили лікування грибка нігтів на комфортну, безпечну - а головне, ефективну процедуру. Ми раді повертати нігтям здоровий блиск і колір - а обличчям наших пацієнтів посмішку.

Причини грибка нігтів

Мікоз нігтів спричиняють дерматофіти - цвілеві гриби, яким для виживання необхідний кератин: білок, з якого складаються нігті та волосся людини. Маючи під собою багатий живильний ґрунт у вигляді нігтя, дерматофіти ростуть і формують цілі колонії.

Грибком нігтів на ногах легко заразитися в громадських місцях: лікарні, фітнес-клубі, басейні, сауні, душовій кабіні при готелі чи санаторії, пляжі, косметологічному кабінеті на процедурах манікюру та педикюру.

Оніхомікоз часто виникає на тлі деформації нігтів у разі псоріазу, а також у людей із важкими системними захворюваннями та хронічно зниженим імунітетом. До них належать цукровий діабет, туберкульоз, онкологія, хронічні інфекції різної локалізації, а також імуносупресія після трансплантації органів.

Симптоми грибка нігтів

Грибок нігтя проявляється такою симптоматикою:

• зміна кольору і форми нігтів (жовті або білі нігті);
  • заміна здорового блиску і прозорості на тьмяність і шорсткість;
  • свербіж шкіри в ділянці нігтя;
  • запалення і виразка шкіри навколо нігтьового ложа;
  • неприємний запах;
  • потовщення, розшарування і рихлість нігтьової пластини;
  • відставання нігтя від нігтьового ложа (оніхолізис).

Крім того, грибкова інфекція спричиняє хронічну інтоксикацію продуктами життєдіяльності гриба. Оніхомікоз нігтів на ногах зустрічається в 10 разів частіше, ніж на руках, і часто поєднується з мікозом стоп.

Види оніхомікозу

Залежно від локалізації процесу, розрізняють три типи захворювання:

• Дистально-латеральний піднігтьовий оніхомікоз - найпоширеніша форма, за якої ураження починається від вільного краю та поширюється на бокові боки нігтьової пластини, призводячи до її пожовтіння та відшарування.
  • Проксимальний піднігтьовий оніхомікоз - форма з ураженням заднього валика нігтя, яка властива особам зі зниженим імунітетом або імуносупресією.
  • Білий поверхневий оніхомікоз - форма з характерними білими цятками, які вражають весь ніготь.

Чим небезпечний грибок нігтів

За відсутності лікування оніхомікоз призводить до деформації, руйнування і втрати нігтя. Пальці з ламкими та пошкодженими нігтями дуже сприйнятливі до проникнення хвороботворних мікроорганізмів. Приєднання вторинної інфекції призводить до появи ран і місцевого гнійного процесу на руках.

З цієї ж причини грибок нігтя великого пальця на нозі здатний стати провокуючим фактором до розвитку гнійної флегмони нижньої кінцівки. Особливо за наявності судинних ускладнень цукрового діабету.

Діагностика оніхомікозу

Діагноз визначається на підставі візуального огляду дерматологом. Дерматоскопія виявляє структурні зміни нігтьових пластин. Мікроскопічне дослідження зіскрібка шкіри у вогнищі ураження або фрагмента зрізаного нігтя виявляє спори та міцелій гриба. Для підтвердження може бути призначений ПЛР тест на грибок нігтів.

Надзвичайно важливо уточнити анамнез пацієнта, щоб диференціювати грибок нігтів на руках чи ногах від ушкодження нігтів на тлі порушення мікроциркуляції. Цим судинним ускладненням супроводжують діабетичну ангіопатію, облітеруючий атеросклероз периферичних судин верхніх або нижніх кінцівок, варикоз, серцево-судинну недостатність і хворобу Рейно.

Лікування грибка нігтів у Львові в Bogomolets Clinic

Лікуваніня оніхомікозу у львівській дерматологічній клініці відповідає доказовій  медицині.

Грибок нігтів лікування фото Bogomolets Clinic

Згідно з протоколами лікування нігтьових грибків, які підтверджені лабораторними дослідженнями, ефективне лікування вимагає комплексного підходу. Цей комплексний підхід включає як зовнішнє лікування, так і системне застосування протигрибкових препаратів.

Одним із ефективних методів зовнішнього лікування є використання протигрибкових лаків та розчинів. Ці засоби можуть бути нанесені безпосередньо на уражені нігтьові пластинки, де вони діють локально, знищуючи грибкові інфекції та сприяючи відновленню здорової структури нігтя.

Однак системне лікування протигрибковими препаратами є також важливою складовою успішного лікування. Ці препарати приймаються внутрішньо, дозволяючи знищувати грибкову інфекцію зсередини організму та запобігати її подальшому поширенню.

Важливо враховувати, що кожен пацієнт є унікальним і може потребувати індивідуального підходу до лікування. Тому важливо провести консультацію з лікарем-дерматологом в Bogomolets Clinic, який підбере оптимальний план лікування, враховуючи особливості стану здоров'я, тип і ступінь ураження грибком, а також інші фактори, які можуть впливати на ефективність лікування.

Профілактика грибка нігтів

Міцний імунітет і якісна особиста гігієна - найкращі союзники в профілактиці грибкових уражень шкіри та нігтів. Якщо ви схильні до грибкових захворювань, у вас діабет або псоріаз - наші лікарі настійно рекомендують:

• коротко стригти нігті;
  • дотримуватися чистоти і сухості ніг;
  • у разі підвищеної пітливості ніг використовувати підсушувальну присипку з тальком;
  • міняти шкарпетки або колготки щодня;
  • відмовитися від постійного використання лаку для нігтів;
  • стежити за чистотою і сухістю устілок;
  • не носити старе, вузьке і відкрите взуття з ненатуральних матеріалів
  • за рекомендацією лікаря приймати вітамінно-мінеральні комплекси з хромом, цинком і біотином.
Лікування грибка нігтів

Що вбиває грибок?

Дерматологи виділяють ряд препаратів з базовими активними речовинами, які найкраще лікують грибкові захворювання, серед них: амфотерицин, тербінафін, ітраконазол, кетоконазол та флуконазол.

Чи можна вилікувати грибок нігтів народними засобами?

Ні один із народних засобів не можуть гарантувати повне вилікування грибка нігтів. Хоча деякі з них можуть мати певну ефективність у легких випадках або як доповнення до традиційного лікування, важливо мати на увазі, що народні засоби не являються ефективними, як медичні препарати.
Лише правильна діагностика та лікування грибка нігтів під наглядом кваліфікованого лікаря-дрематолога може гарантувати одуження від хвороби.

Лікарі нашої клініки

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог

Досвід 28 років, дерматовенерологія - вища категорія, онкологія - перша категорія