Лікування екземи у Львові

Екзема, також дерматит - це незаразне запальне захворювання шкіри, яке зустрічається у 3% дітей і дорослих і може вражати будь-яку частину тіла. Це досить глибоке запалення шкіри, яке розвивається в шипуватому шарі епідермісу і сосочковому шарі дерми. Протікаючи в гострій або хронічній формі, екзема здатна турбувати людину довгі місяці і навіть роки.

Якщо ви не знаєте, чим лікувати екзему і як ідентифікувати цей дерматоз від інших уражень шкіри, зверніться по допомогу до професіоналів. Дерматологи Bogomolets Clinic у Львові твердо переконані: шкіра - надто прекрасний і важливий орган, щоб піддаватися глибокому хронічному запаленню.

Причини екземи

Екзема - дуже своєрідний дерматоз, в основі якого лежить нервово-алергічне походження. Екзема і психосоматика тісно взаємопов'язані, оскільки висип може виникати як внаслідок стресу, так і після спілкування з неприємною людиною.

Екзема на руках часто виникає після контакту з алергенами та хімічними речовинами (мийними засобами, косметикою), під час взаємодії з професійними факторами (робота на заводі, фармацевтичній фабриці, в лабораторії), а також внаслідок механічних травм шкіри. Екзема на обличчі або тілі здатна розвиватися за наявності алергії, цукрового діабету, бронхіальної астми, хвороб нирок і печінки, порушень роботи шлунково-кишкового тракту, судинних патологій, нервових розладів, зниженого імунітету.

До екземного висипу особливо схильні особи з генетичною схильністю, в сімейному анамнезі яких є випадки цього захворювання. В екзему здатні переходити такі шкірні хвороби, як алергічний дерматит, токсидермія і стафілококове імпетиго.

Симптоми та види екземи

Термін "екзема", що в перекладі з давньогрецької означає "кипіння", якнайкраще характеризує клінічну картину хвороби. Дійсно, будь-яка форма екземи зовні нагадує опік киплячою водою і проявляється обмеженим або розлитим почервонінням (еритемою) з появою дрібних водянистих пухирців діаметром 0,5-1 мм (мікровезікул), інтенсивним свербінням і набряком. Екзематозні висипання частіше виникають симетрично, тобто з обох боків обличчя або тіла.

Екзема фото Bogomolets Clinic

Екзема шкіри класифікується на такі види, які різняться локалізацією, особливостями клініки та особистим анамнезом пацієнта:

• Істинна або ідіопатична екзема - виникає на обличчі та руках. Відрізняється симетричним розташуванням, нечіткими межами висипань і тенденцією до ураження всього тіла.

• Атопічна екзема або атопічний дерматит - найпоширеніша форма екземи, яка виникає у 20-30% дітей раннього віку. Відрізняється локалізацією на згинальних поверхнях пальців і суглобів.

• Себорейна екзема - розвивається на ділянках із великою кількістю сальних залоз (обличчя, волосяна частина голови, груди, спина, зона навколо пупка і природні складки тіла). На відміну від інших форм, рідко призводить до мокнучих ран, але супроводжується сильним лущенням.

• Дисгідротична екзема - проявляється виникненням пухирців і ороговіння на долонях, підошвах, бічній поверхні пальців рук і ніг.

Протікання екземи та прогноз захворювання

Характер хвороби розділяється на шість основних етапів у разі істинної форми:

1. Початкове почервоніння та набряк.
  2. Утворення вузликових утворень.
  3. Формування бульбашок.
  4. Стадія виходу рідини з папул.
  5. Загоєння та утворення корочок.
  6. Лущення та відновлення шкіри.

Після завершення цього циклу, уражена область шкіри має нерівномірне забарвлення, підвищену щільність, схильність до тріщин та лущення. З кожним новим загостренням тривалість періодів ремісії скорочується, а симптоми стають більш вираженими.

При вчасному та ефективному лікуванні симптоми екземи легкішають за один тиждень, а клінічне одужання може настати приблизно через три тижні. Оскільки екзема — це хронічне захворювання, ефективність лікування оцінюється за термінами ремісії. Інтервали між загостреннями можуть тривати місяці або навіть роки, іноді ремісія може настати назавжди.

Чим небезпечна екзема

Екзема схильна до частих рецидивів, переходу в хронічну форму і вторинного інфікування. За умов неправильного або відсутнього лікування екзема з місцевого дефекту перетворюється на масштабне ураження шкіри. Поширення запального процесу послаблює місцевий імунітет. У результаті шкірний покрив стає вразливим до бактеріальних і грибкових інфекцій, які легко заносяться через розчісування - виникає мікробна екзема.

Короткочасна екзема супроводжується утворенням водянистих пухирців, які розкриваються і перетворюються на поверхневі мокнучі рани (ерозії). Тривало існуюча хронічна екзема призводить до гіперкератозу з появою глибоких і болючих тріщин - розвивається суха екзема.

Ускладнення від екземи

Недостатнє лікування може призвести до серйозних ускладнень:

• Порушення сну та невротичні стани внаслідок непереборного свербіння.
  • Кровотечі зі шкіри та інтенсивний біль.
  • Збільшення ризику тріщин, які не заживають та кровоточать.
  • Ураження до 100% поверхні шкіри в запущених випадках.
  • Підвищений ризик вірусних інфекцій, у найбільш серйозних випадках може розвинутися герпетиформна екзема Капоші, що може призвести до летальних наслідків.
  • Інфікування крові гнійними мікроорганізмами.

Екзема може призвести до тимчасової втрати працездатності, яка становить майже 40% від усіх випадків дерматозів. Понад 30% усіх госпіталізацій через шкірні проблеми пов'язані із стаціонарним лікуванням цієї патології. Екзема діагностується рідше у чоловіків, але вона має тенденцію до важкого перебігу зі скороченими періодами ремісії.

Прогноз для всіх форм екземи, крім істинної, зазвичай є сприятливим. При своєчасному та адекватному лікуванні екземи у Львові від фахівців клініки Богомолець можливе досягнення стійких та тривалих ремісій.

Діагностика екземи

Діагноз ставиться на підставі клінічного огляду та дерматоскопії. Визначити алергічний статус організму допомагають такі аналізи як:

• загальний аналіз крові,

• циркулюючі імунні комплекси,

• еозинофільний катіонний білок.

За наявності мокнучих ран виконується бакпосів раневого вмісту для підбору ефективного антибіотика.

Диференціальна діагностика необхідна для відмінності від алергічного дерматиту, себорейного дерматиту (лупи), псоріазу, корости, герпетиформного дерматиту Дюринга.

Лікування екземи в Bogomolets Clinic у Львові

Дерматологи нашої клініки проводять лікування екземи у Львові, яке спрямоване на усунення запального процесу та алергії:

• місцева медикаментозна терапія глюкокортикостероїдами (бетаметазон, флуоцинонід, мометазон);
  • системна медикаментозна терапія антигістамінними препаратами, антибіотиками, протигрибковими і седативними засобами, вітамінами;
  • фотохіміотерапія вузькосмуговим або широкосмуговим ультрафіолетовим випромінюванням з фотосенсибілізатором (PUVA-терапія).

Наші лікарі керуються сучасними протоколами лікування і комплексним підходом до захворювання, які перебувають у гармонії з фізіологією шкіри. Адже повний цикл регенерації епідермісу становить 28-30 днів. Тому лікувальний процес відбувається не короткочасним курсом, після якого швидко настає рецидив, а повним курсом із кількох циклів, що призводить до стійкої ремісії. Курс терапії зазвичай триває кілька місяців.

Профілактика екземи

Основою ефективної профілактики є уникнення факторів, що сприяють виникненню захворювання. Ось деякі поради для профілактики екземи:

• Дотримання дієти, яку рекомендує лікар.
  • Відмова від куріння та алкоголю.
  • Збалансований режим сну (мінімум 8 годин на добу).
  • Уникнення контакту з алергенами та подразниками.
  • Не самолікуватися та не змінювати дозування лікарських засобів.
  • Використання спеціальних косметичних засобів та пральних порошків.
  • Регулярні візити до дерматолога.
  • Дотримання правил особистої гігієни.
  • При істинній (ідіопатичній) формі екземи, мінімізація водних процедур.
  • Застосування профілактичних ванночок з травами за показаннями.
  • Використання вільного одягу з натуральних матеріалів.

Також корисно зволожувати повітря в приміщенні, проводити загартовування та регулярно перебувати на свіжому повітрі. Можна використовувати лікарські трави замість медикаментів, якщо відсутня алергія, наприклад, валеріана, собача кропива, меліса. В цілому важливо приділяти увагу здоровому способу життя.

Якщо екзема виявлена як супутнє захворювання, важливо лікувати основне захворювання або уникати загострень.

Звертайтеся до дерматологів Bogomolets Clinic - вони завжди раді поділитися цінними рекомендаціями та підібрати лікування, здатне допомогти саме вам.

Лікування екземи

Де може виникати екзема?

Екзема може виникати на різних частинах тіла, таких як руки, ноги, обличчя та тулуб, і це може бути викликано генетикою, алергіями або стресом.

Що не можна їсти при екземі?

При екземі рекомендується уникати алергенних продуктів, які можуть викликати загострення, таких як молочні продукти, яйця, горіхи. А також їжа з високою гістаміновою вмістом, до яких відносяться: оцет, квашені овочі, деякі сирі фрукти і овочі, а також консервовані продукти.
Крім цього не рекомендується Їжа, що сприяє запаленню: це можуть бути продукти з високим вмістом цукру, простих вуглеводів або насичених жирів.

Чи можна вилікувати екзему народними методами?

Народні методи можуть допомогти зменшити симптоми екземи та полегшити стан, але вони не призводять до повного вилікування. Перед використанням будь-яких народних методів важливо проконсультуватися з лікарем, особливо якщо ви приймаєте інші ліки або маєте історію алергічних реакцій. Народні методи можуть бути корисними лише як доповнення до лікування, рекомендованого лікарем-дерматологом.

Лікарі нашої клініки

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог

Досвід 28 років, дерматовенерологія - вища категорія, онкологія - перша категорія