Лікування дерматозу у Львові

Дерматоз - це загальна назва всіх вроджених і набутих захворювань шкіри, нігтів і волосистої частини голови, які спричиняють нерівності шкірного покриву і візуально відрізняють уражену ділянку від навколишніх тканин. Лікування дерматозу зазвичай вимагає індивідуального підходу та може включати в себе застосування лікарських препаратів, процедур фізіотерапії та рекомендацій щодо догляду за шкірою.

Дерматоз фото Bogomolets Clinic

На відміну від дерматиту, дерматоз - ширше поняття. Дерматит - це запальне ураження шкіри з набряком, що виникає як алергія на фактори навколишнього середовища. Дерматоз - це близько 2000 шкірних захворювань, які розвинулися у відповідь на зовнішні подразники та внутрішні зміни організму. Тому, в свою чергу, дерматит є одним із видів дерматозу.

Потрапляючи на прийом до дерматологів Bogomolets Clinic у Львові, ви зустрічаєтеся з професіоналізмом і людяністю. Наші лікарі з 20-річним досвідом і високою кваліфікацією точно знають, який дерматоз можна легко подолати за допомогою місцевої терапії - а який потребує тривалого комплексного лікування.

Причини дерматозів

Дерматози часто виникають унаслідок різноманітних імунних, ендокринних та метаболічних змін в організмі, таких як:

• Природні процеси (наприклад, вагітність);
  • Основні захворювання (наприклад, цукровий діабет, хвороби ШКТ, неврологічні розлади);
  • Гормональні зміни в організмі.

Багато видів дерматозів можуть бути спричинені генетичними мутаціями та аутоімунними станами, успадкованими від батьків. Фактори ризику також включають:

• Алергічні реакції;
  • Сильний стрес;
  • Мікротравми шкіри;
  • Ослаблений імунітет.

Крім того, інші можливі причини дерматозів включають вплив зовнішніх агентів, таких як:

• агресивні хімічні речовини,
  • ультрафіолетове випромінювання,
  • інфекції.

Симптоми та види дерматозів

Дерматоз проявляється такими симптомами, як свербіж, печіння, почервоніння (еритема), висипання у вигляді папул, бляшок, гнійних пустул або водянистих пухирців, сухість або рани, які мокнуть, ліхенізація шкірних покривів (потовщення і пігментація шкіри, посилення шкірного малюнка). Захворювання класифікується на такі види:

• Алергічні дерматози або алергодерматози - поширений серед дітей і дорослих вид, який виникає як алергічна реакція. Яскраві приклади - кропив'янка і токсидермія.
  • Сверблячі дерматози або нейродерматози - форма, що часто зустрічається, з характерним сильним свербінням. Серед таких захворювань - атопічний дерматит, алергічний контактний дерматит, себорейний дерматит, а також псоріаз, лишай, екзема.
  • Інфекційні дерматози - дуже поширена бактеріальна інфекція. До неї належать акне, піодермія, імпетиго, фурункульоз, сикоз.
  • Вірусні дерматози - вірусна інфекція, що часто виникає у дітей, до якої належать бородавки, папіломи, кондиломи, контагіозний молюск, оперізувальний герпес.
  • Грибкові дерматози або дерматомікози - грибкова інфекція шкіри голови і тіла. Це стригучий лишай, оніхомікоз (грибок нігтів), дерматофітія стоп.
  • Бульозні дерматози або пухирчасті дерматози - аутоімунна форма, для якої характерні пухирі на шкірі та слизових оболонках. До неї належать пухирчатка, пемфігоїд, герпетиформний дерматоз Дюринга, синдром Лайєлла.
  • Метаболічні дерматози - розвиваються на тлі порушення обміну речовин: зокрема, білкового. До цієї групи входять дерматоз вагітних, амілоїдоз, муциноз.
  • Паразитарні дерматози - популярний вид, який спричинений заразними паразитами і супроводжується сильною інтоксикацією організму. Це демодекоз, короста, педикульоз (воші), тунгіоз (блохи), лейшманіоз.
  • Рідкісні дерматози - вроджені ураження шкіри невідомої етіології або викликані генетичними мутаціями. Відрізняються важким перебігом і вимагають довічної симптоматичної терапії. До них належать бульозний епідермоліз (хвороба метелика), брудний дерматоз Дункана, попелястий дерматоз Раміреса, склеродермія, ламелярний іхтіоз, шкірний мастоцитоз.

Чим небезпечний дерматоз

Будь-який дерматоз змінює текстуру шкіри і в міру прогресування хвороби важче лікується. Інфекційні, вірусні, грибкові та паразитарні види заразні для оточення. Аутоімунні форми незаразливі - але потенційно небезпечні для життя, оскільки схильні до обширного ураження шкіри і порушення роботи органів.

У деяких випадках дерматоз на руках та інших частинах тіла є нормальною реакцією і минає самостійно. Але якщо цього не сталося - не затягуйте з візитом до дерматолога. Звичайне подразнення шкіри може виявитися серйозним захворюванням, яке загрожує ускладненнями і потребує негайного лікування дерматозу.

Діагностика дерматозів

Дерматологи нашої клініки точно визначають тип дерматозу, навіть якщо симптоми схожі з іншими видами. Лікар оглядає пацієнта за допомогою оптичної, епілюмінесцентної або цифрової дерматоскопії, яка дає змогу побачити стан шкірного покриву та волосистої частини голови в 10-кратному збільшенні та зафіксувати фото на планшеті.

Для діагностики різних видів лишаю, дерматомікозів і паразитарних уражень використовується ультрафіолетове світіння лампою Вуда. У разі підозри на аутоімунний процес призначаються додаткові аналізи крові.

Лікування дерматозу у Львові в Bogomolets Clinic

Дерматологи львівської клініки лікаря Богомолець успішно лікують дерматоз у дітей і дорослих, враховуючи основну причину та індивідуальні показання. Ми підбираємо комплексне лікування хвороби шкіри, яке включає різні комбінації методів:

• місцева медикаментозна терапія (глюкокортикостероїди, кератолітики, анестетики);
  • системна медикаментозна терапія (антигістаміни, противірусні та протигрибкові препарати, антибіотики, імуномодулятори, седативні засоби);
  • апаратне лікування (лазерна терапія, PUVA-терапія, кріодеструкція).

Важкі форми та рідкісні види дерматозу потребують регулярної симптоматичної терапії та довічної реабілітації.

Профілактика дерматозів

Здоров'я шкіри безпосередньо залежить від повноцінного сну, міцного імунітету, дозованого перебування на сонці та відсутності шкідливих звичок. Для запобігання будь-якому виду дерматозу необхідно уникати мікротравм шкіри та контакту з алергенами. Рекомендується дотримуватися особистої гігієни, користуватися антибактеріальним милом, пом'якшувальними та зволожувальними кремами-емолентами, витиратися тільки паперовими рушниками. Слід носити одяг із бавовни, який вбирає вологу та дає змогу шкірі дихати.

Знаючи про випадки дерматозу в сім'ї, маючи спадкову схильність і помітивши найменшу нерівність шкіри, слід пройти консультацію дерматолога. Лікарі Bogomolets Clinic приділяють пацієнтам стільки уваги, скільки потрібно для повного одужання або досягнення стійкої ремісії.

Лікування дерматозу

Чим відрізняється дерматоз від дерматиту?

Запалення шкіри, викликане безпосереднім впливом її у фізичного чи хімічного етіологічного чинника, називається дерматитом. Таким чином, відмінність дерматозу від дерматиту - те, що дерматит - це вужче поняття, вид дерматозу.

Чи може виникати дерматоз на нервовому грунті?

Так, дерматози можуть проявлятися на нервовому грунті. Стрес і емоційні переживання можуть призвести до загострення деяких дерматозів, таких як екзема, псоріаз і розлади шкіри, пов'язані з нервовою системою. Це може бути пов'язано зі змінами в імунній системі та виробництві різних хімічних речовин у організмі, які впливають на стан шкіри.

Лікарі нашої клініки

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог

Досвід 28 років, дерматовенерологія - вища категорія, онкологія - перша категорія