Лікування аногенітальних бородавок у Львові

Лікування аногенітальних бородавокАногенітальні бородавки (кондиломи, папіломи) – це інфекція (на статевих органах, в області промежини та заднього проходу), спричинена певними типами вірусу папіломи людини, найчастіше ВПЛ типів 6 і 11.

Виглядають вони як м'які, сосочкоподібні новоутворення. Можуть зливатись між собою, утворюючи розростання у вигляді цвітної капусти. Бородавки зазвичай з’являються через три-шість місяців після інфікування, але можуть з’явитися через місяці або навіть роки. Кондиломи (генітальні папіломи) зазвичай є інфекцією, що передається статевим шляхом  (ІПСШ).

Що таке вірус папіломи людини?

Віруси папіломи людини (ВПЛ) — це велике сімейство видоспецифічних споріднених дволанцюгових ДНК - вірусів.

• Існує понад 100 різних типів ВПЛ; принаймні 40 можуть інфікувати аногенітальну ділянку. Інші типи викликають бородавки на інших ділянках шкіри.
  • 75% сексуально активних дорослих були інфіковані принаймні одним типом аногенітального ВПЛ у певний період свого життя.
  • ВПЛ-інфекція може бути латентною, не розвиваючись у видимі бородавки. Субклінічна інфекція може виявитися в мазку з шийки матки.
  • Деякі типи ВПЛ викликають аногенітальний рак. Ці типи також заразні.

Як відбувається зараження вірусом папіломи людини? Які причини появи аногенітальних кондилом?

Вірус папіломи людини зазвичай поширюється контактом шкіра до шкіри під час вагінального, анального та орального статевого акту. ВПЛ також може передаватися  від матері до дитини під час вагінальних пологів.

Загалом ВПЛ є висококонтагіозним вірусом. Можливість інфікування протягом життя становить близько 80%. Однак далеко не завжди захворювання проявляється клінічно. Найчастіше людина є безсимптомним носієм. Прояви виникають при зниженні загальної та місцевої резистентності організму (тобто загальному зниженому імунітеті).

Імовірність розвитку кондилом сприяють такі стани:

• Ранній вік статевого акту;
  • Наявність інфекцій, що передаються статевим шляхом;
  • Велика кількість сексуальних контактів;
  • Вагітність;
  • Вагінози та порушення мікрофлори піхви;
  • Порушення імунної системи та стани дисбіозу;
  • Хронічні стреси.

Як діагностуються аногенітальні папіломи?

Аногенітальні папіломи зазвичай діагностуються клінічно, та за допомогою дерматоскопії. Біопсія шкіри іноді необхідна для підтвердження діагнозу вірусної бородавки, особливо якщо є підозра на аногенітальний рак.

Яке лікування аногенітальних папілом та кондилом?

В загалом лікар, після діагностики новоутворення повідомляє пацієнту чи потрібно його видаляти за медичними показами, якщо ні- пацієнт обирає для себе варіант видалення по естетичним показанням.

Варіанти видалення:

• Радіохвильовий метод
  • Кріохірургія
  • Лазерне видалення

Вакцина проти вірусу папіломи людини ефективна? Яка профілактика?

Вакцинація проти ВПЛ є найбільш ефективною, якщо проводиться в молодому віці, до початку статевого життя. Однак дівчата, які вже ведуть статеве життя, можливо, не були інфіковані типами ВПЛ, які охоплює вакцина, і все ще можуть отримати користь від вакцинації.

Жінки, які отримують вакцину проти ВПЛ, повинні продовжувати брати участь у програмах скринінгу шийки матки.

Вакцини проти ВПЛ також ефективні для хлопчиків. Рекомендується вакцинація хлопчиків, щоб зменшити передачу ВПЛ нещепленим дівчатам. Це також знижує захворюваність на рак у чоловіків, пов’язаний з інфекцією ВПЛ.

Профілактика аногенітальної передачі ВПЛ

Передачу аногенітальних бородавок новому статевому партнеру можна зменшити, але не повністю запобігти, використовуючи презервативи. Презервативи не запобігають будь-якому контакту геніталій «шкіра до шкіри», але вони також захищають від інших інфекцій, що передаються статевим шляхом.

Як аногенітальні кондиломи та папіломи реагують на лікування? Чи можна самостійно їх видалити?

Вони можуть зникати самостійно та з'являтися під час зниження імунітету. Якщо не лікувати - ВПЛ має тенденцію до поширення. Якщо лікувати самостійно - існує вірогідність ще більшого рознесення вірусу. Тим більш самостійне діагностування та видалення новоутворення не є доречним, під час помилки в діагностиці та неправильному видаленні раку, який може ховатися під виглядом бородавки може призвести до серйозних наслідків.

Незважаючи на явне зникнення  аногенітальних бородавок, вірус може персистувати в латентній або субклінічній формі. Тому рецидив дуже поширений, особливо у чоловіків.

Лікування аногенітальних бородавок