Лікування пігментних (родимих) плям у Львові

Пігментні або родимі плями - це унікальний малюнок людської шкіри, який являє собою локальне скупчення меланоцитів. Пігментні плями не завжди є захворюванням, що потребує лікування - але завжди потребують діагностики. Адже тільки професійне дерматологічне обстеження дає змогу визначити ступінь ризику злоякісного переродження родимої плями в меланому.

Пігментна пляма фото Bogomolets Clinic

Лікарі Bogomolets Clinic у Львові завжди раді допомогти пацієнтам з усіх куточків України визначити, яка пігментна пляма всього лише підкреслює вашу індивідуальність, а яка може виявитися потенційно небезпечною.

Пігментні плями - косметичний дефект чи симптом захворювання

Пігментна пляма, також родима пляма, гіперпігментація - це пігментовані вогнища на шкірі обличчя або тіла, які мають колір від світло-жовтого і світло-коричневого до чорного. Частіше є плоскими, але можуть бути й опуклими. Розташовуються на шкірі поверхнево або більш глибоко. Виникають як одинично, так і множинно. Пігментації бувають вродженими, які наявні з народження, та набутими, які з'являються з віком протягом життя.

Меланоцити - пігментні клітини шкіри - надзвичайно чутливі до впливу ультрафіолету. Саме завдяки біохімічній взаємодії меланоцитів із сонцем наша шкіра набуває засмаги. Тож регулярна або надто інтенсивна інсоляція здатна спричиняти сонячні опіки, на місці яких згодом з'являються осередки гіперпігментації. Вплив надмірної кількості сонячного випромінювання також провокує збільшення вже наявної пігментної плями. Крім сонячного опіку, сприятливі умови для появи пігментації створюють травма або запальний процес.

Причини пігментних плям

Найпотужніші чинники, що стимулюють меланогенез і появу вогнищ пігментації - це вплив ультрафіолетового випромінювання, спадковість і зміна гормонального фону.

Ризик отримати пігментацію підвищують використання косметики і приймання препаратів з фотосенсибілізаторами, які підвищують сприйнятливість шкіри до впливу ультрафіолету. Це зовнішні засоби з ефірними оліями грейпфрута, бергамота, гвоздики. А також антибіотики (тетрацикліни, фторхінолони), нестероїдні протизапальні препарати (диклофенак, кетопрофен), препарати заліза, вітаміни В1 і В2, БАДи з цинком і міддю.

І найсучасніший науково доведений фактор - це надмірне захоплення мобільним телефоном, планшетом, ноутбуком, комп'ютером. Екрани гаджетів випромінюють синій колір, який у разі тривалого впливу на шкіру провокує хронічне запалення, прискорює фотостаріння і спричиняє пігментну пляму на обличчі.

Види пігментних плям

Пігментні плями на шкірі різноманітні за формою, величиною, кольором, локалізацією, етіологією та прогнозом. Класифікуються за такими типами:

• Веснянки - дрібні поверхневі плями у вигляді бризок, є вродженими або виникають після надмірної інсоляції. Навесні та влітку стають темнішими, але не становлять небезпеки для здоров'я.
  • Кавові плями - родимі плями кольору кави з молоком. На відміну від родимок, не перероджуються - але можуть бути симптомом нейрофіброматозу: спадкового захворювання з ураженням внутрішніх органів і ЦНС.
  • Хлоазма (мелазма) - великі плями на обличчі та шиї, здатні зливатися й утворювати великі темні області. Виникають у молодих дівчат, а також як пігментні плями у вагітних ("маска вагітності").
  • Старече лентиго (печінкові плями) - вікові зміни шкіри у вигляді великих світлокоричневих нерівних плям, які збільшуються з віком. Часто виникають на тлі дефіциту вітаміну С і зниження імунітету. Як правило, печінкові плями з'являються на обличчі, кистях рук та передпліччі, а у чоловіків, наприклад, на плечах та між лопатками.

Чим небезпечні пігментні плями

Пігментні плями на тілі - один із найчастіших симптомів хвороб печінки та жовчного міхура, захворювань шлунково-кишкового тракту, порушень щитоподібної залози, онкопатологій, запалення яєчників у жінок, цукрового діабету. Тому потребує виявлення основної патології та відповідного лікування.

Діагностика пігментних плям

Під час прийому дерматолог оцінює стан шкірного покриву і проводить дерматоскопічне дослідження новоутворення з фотофіксацією на планшеті. У нашій клініці у Львові використовуються всі види сучасної дерматоскопії: оптична, епілюмінесцентна і цифрова.

Головне завдання наших лікарів - визначення причини гіперпігментації, оцінка ризику малігнізації та вибір лікарської тактики (спостереження або видалення дефекту з паралельним лікуванням основної патології).

Лікування пігментних плям у Львові в Bogomolets Clinic

Дерматологи львівської клініки лікаря Богомолець з високою точністю діагностують пігментні плями, лікування залежить від першопричини. За необхідності до лікувально-діагностичного процесу приєднуються фахівці суміжних спеціальностей: гастроентеролог, гепатолог, ендокринолог, гінеколог.

Пігментні плями, розташовані у верхніх шарах епідермісу, усуваються за допомогою терапевтичних пілінгів. Фруктові кислоти, азелаїнова і гліколева кислота виявляють відбілювальний вплив і регенерують епідерміс.

Вогнища гіперпігментації, розташовані в глибоких шарах дерми, видаляються в процесі лазерної або світлової IPL-терапії. Дія спрямована на випарювання пігментованих шарів та руйнування клітин з надлишковим вмістом меланіну.

Профілактика пігментних плям

Любителям сонячних ванн та солярію рекомендується обмежити надходження ультрафіолету в організм. Тривожним дзвінком для людини, позначеної пігментною плямою, мають стати такі зміни:

• свербіж;
  • швидке збільшення зони пігментації;
  • нерівномірне забарвлення та поява більш темних (чорних або синюшних) вкраплень або освітлення аж до депігментації;
  • лущення;
  • формування бугристого зроговіння, тріщин або виразок, що кровоточать.

Якщо пігментна пляма свербить і лущиться, з'являється хоча б один із перерахованих вище симптомів – це вагомий привід для візиту до дерматолога. Тільки фахівець допоможе визначитися з тактикою подальшого спостереження чи порекомендує лікування. На особливу увагу заслуговують осередки пігментації на відкритих ділянках тіла, схильних до впливу сонячного випромінювання, а також у місцях постійного зіткнення з одягом і тертя.

Озброєні дерматоскопом та любов'ю до людини, дерматологи Bogomolets Clinic у Львові завжди на варті дитячого та дорослого здоров'я – і чекають на вас у будь-який зручний час.

Лікування пігментних (родимих) плям

Чого може не вистачати в організмі, якщо з'являються пігментні плями?

Брак вітаміну В12 серйозно провокує потемніння шкірних покривів. Він регулює синтез пігменту, тим самим запобігає виникненню нових пігментних плям. Вітамін А знебарвлює темний відтінок. Вітамін Е знижує ризик пошкодження шкіри внаслідок інтенсивної дії сонячних променів.

Як швидко зникають пігментні плями після лікування?

Іноді досягти бажаного результату можна за один сеанс, а іноді потрібно до трьох відвідувань. Точну кількість сеансів визначає лікар. Пігментні плями повністю зникають приблизно за тиждень після процедури.

Лікарі нашої клініки

Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог
Дерматовенеролог, дерматоонколог, дитячий дерматолог

Досвід 28 років, дерматовенерологія - вища категорія, онкологія - перша категорія